Van eigen Hof
Vanzelfsprekend gebruiken wij voor onze maaltijden zoveel mogelijk de producten van eigen bedrijven. Kaas en vlees van de blaarkoppen, groenten vers van het land of uit de koude kas, akkerbouwproducten van 't land of uit de bewaarschuren op het erf en appels en sappen van een nabijgelegen fruitteeltbedrijf. Producten die we kopen zijn biologisch-dynamisch of biologisch en komen onder meer van bedrijven als Eko de Eerste, de Biobakker of De Nieuwe Band. Soms gaan de studenten aan het werk om hun eigen geteelde producten te verwerken tot saus, appelmoes, inmaakgroenten of andere lekkernijen.

Duurzaamheid en mogelijkheden
We voldoen aan alle eisen op gebied van hygiëne en hebben een zeer verfijnde methode ontwikkeld om voedselverspilling tegen te gaan. Hedendaagse hygiëneregels maken dat er in de horeca veel verloren gaat. We proberen binnen de regels zoveel mogelijk te benutten van wat van het land komt. Rauwe melk mag dan bijvoorbeeld weer niet, dus vindt u onze koeienmelk gewoon in een pak op tafel.

We gebruiken uitsluitend duurzame schoonmaakmiddelen. Ons afvalwater wordt op eigen terrein gezuiverd, wat resteert stroomt via een zuiverend rietveld naar het oppervlaktewater.