Het werken op onze Hofbedrijven is een wezenlijk onderdeel van de vierjarige voltijd opleiding tot biodynamisch boer. Je ziet op onze bedrijven direct terug wat je in de lessen hebt geleerd. Je loopt, behalve op onze Hofbedrijven, ook stage op andere praktijkbedrijven in de directe omgeving van Warmonderhof.

Dagelijkse praktijk

In het eerste jaar en eerste helft van het tweede jaar werk je gedurende vaste periodes in de middag op één van de praktijkbedrijven. Je wordt dan begeleid door de studenten uit het derde jaar. Natuurlijk is ook de boer of tuinder aanwezig die je zoveel mogelijk betrekt bij de bedrijfsvoering. In het derde jaar deel je je kennis met de eerstejaars en krijg je een begeleidende rol. De boer of tuinder zal nu andere, meer verdiepende aspecten van zijn vak aan je leren.

Zomerpraktijk

De zomerpraktijk wordt door veel studenten als één van de hoogtepunten van hun opleiding beschouwd. De zomervakantie is verdeeld in twee blokken van vier weken. Je bent vier weken vrij en je werkt vier weken fulltime op één van de bedrijven. Er is dan geen school. Het leuke is, dat je niet hoeft te koken. Als één grote familie eten we gezamenlijk in de Hofzaal of, bij mooi weer, buiten aan lange tafels. Dat is oergezellig en het bespaart je heel veel tijd.